Wystąpienia w ramach realizowanego stażu na Wydziale Zarządzania odbędą się 11.07.2025 godz.11.00 w trakcie seminarium. Tematy wystąpień:
- Barbara Mazur - "Humanistyczna odpowiedzialność biznesu",
- dr Marzena Cichorzewska - "Rola wartości preferowanych przez pracowników w inkluzywnych organizacjach".
Wykład dra inż. Wojciecha Goska z Politechniki Białostockiej pt. „Ocena sztywności podłoża gruntowego z wykorzystaniem pomiaru drgań powierzchniowych” odbył się 08.07.2025 o godz. 10.00– 12.00 w sali P17.
3 lipca godz. 9.00-10.15 na zaproszenie opiekuna stażu badawczego, Pana Profesora Bartosza Millera, dr inż. Krzysztof Czech wygłosił wykład na Wydziale Budownictwa i Nauk o Środowisku w Katedrze Konstrukcji Budowlanych i Mechaniki Budowli. Na sali obecni byli również inni pracownicy PRz - nie tylko KKBiMB. Tematyka wykładu:
Tytuł: „Wpływ podstaw pomiarowych na wiarygodność pomiarów przyspieszeń drgań powierzchniowych propagowanych w ośrodku gruntowym”.
Wykład dotyczył istotnej problematyki wiarygodności rejestrowanych parametrów drgań propagowanych w podłożu gruntowym i prognozowania wpływu tych drgań na obiekty budowlane i ich użytkowników. Na wstępie zaprezentowane zostały powszechnie stosowane sposoby kotwienia przetworników pomiarowych w ośrodku gruntowym (w tym kotwy
z kształtowników walcowanych wbijanych w grunt, trójkotwowe podstawy pierścieniowe i podstawy dwupierścieniowe, podstawy płytowe z głowicą sześcienną oraz podstawy krzyżakowe kotwione czteropunktowo). Część z ww. podstaw pomiarowych stanowią rozwiązania autorskie (w tym jedno opatentowane). Następnie omówione zostały problemy związane z ich „instalacją na gruncie” oraz wady i zalety prezentowanych rozwiązań. W trakcie wykładu omówione zostały wybrane wyniki zrealizowanych pomiarów in situ, które dowodzą celowości i konieczności kontynuacji prowadzonych badań eksperymentalnych i symulacji numerycznych. Zaprezentowano kierunki i plan dalszym badań eksperymentalnych - w tym tych, które zaplanowano w ramach stażu badawczego na Politechnice Rzeszowskiej. W drugiej części wykładu zaprezentowane zostały inne, interesujące badania prowadzone przez pracowników Politechniki Białostockiej - między innymi unikalna w skali kraju eksploatacyjna/operacyjna analiza modalna budynku Katedry. Na zakończenie wykładu dr inż. Krzysztof Robert Czech opowiedział o swojej współpracy naukowo-dydaktycznej z uczelnią TCU w Tianjin w Chinach.
Wykład 07.07.2025 r., godz. 10.00 w budynku "Arcus", s. 227 na temat „Imitacja interakcji użytkowników platform społecznościowych jako zwiastun rezygnacji ze studiów wyższych” przedstawił dr Krzysztof Stepaniuk.
Abstrakt:
Media społecznościowe i ich funkcjonalności w sposób istotny implikują pojawianie się zjawiska imitacji interakcji, szczególnie w kontekście powszechnego przeładowania informacyjnego i związanego z nim deficytu uwagi. Jednocześnie autorytet innych użytkowników i postrzegana popularność udostępnianych treści, stanowią potencjalny bodziec skłaniający do zainteresowania się określoną ofertą, np. ofertą edukacyjną uczelni wyższej. Stąd też wybór kierunku studiów wyższych może być rozpatrywany z perspektywy wyboru usługi edukacyjnej, w kontekście podążania za bieżącymi trendami popularności. Może to powodować późniejsze negatywne konsekwencje, związane z porzucaniem studiów (ang. university dropout). Z perspektywy głównych interesariuszy zaangażowanych w edukację na poziomie studiów wyższych, rodzi to szereg problemów, m.in. ekonomicznych, społecznych, ogólnoakademickich, politycznych i finansowych, itp.. Dotychczasowe badania dotyczące zjawiska porzucania studiów wyższych i związane
z tym modele teoretyczne, bazowały głównie na kombinacji szeregu czynników, sklasyfikowanych w różnorakich kategoriach, m.in: indywidualnych, instytucjonalnych i społeczno-ekonomicznych. W ramach bieżącego wystąpienia zaprezentowane zostanie inne podejście związane z predykcją zjawiska porzucania studiów wyższych i bazujące na analizie częstości występowania mimikry behawioralnej i zachowań stadnych w odniesieniu do interakcji pojawiających się dla kontentu publikowanego przez uczelnie wyższe.